مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 14:002024-01-20سياسي

فارس من| فرایند تطبیق مدرک حوزوی به کلاسیک عادلانه نیست


ساماندهی معیشت و رتبه بندی طلاب پویش هایی هستند که تاکنون در فارس من ثبت و گزارش مطالبه شان پیگیری شده است و این بار طلاب خواستار «تجدیدنظر در رتبه مدارک سطوح حوزوی» شده اند که به گفته سردبیر پویش می توان آن را موضوعی حیاتی برشمرد.

- خبرگزاری فارس؛ فارس من: ساماندهی معیشت و رتبه بندی طلاب پویش هایی هستند که تا کنون در فارس من ثبت و گزارش مطالبه شان پیگیری شده است و این بار طلاب خواستار تجدیدنظر در رتبه مدارک سطوح حوزوی شده اند که به گفته سردبیر پویش می توان موضوعی حیاتی آن را برشمرد.

سردبیر پویشی که 6 سال معادل سطح یک در حوزه علمیه درس خوانده است می گوید: 6 سال در حوزه درس خواندن نباید معادلش در تحصیلات کلاسیک فوق دیپلم شود.

فوق دیپلمی که با دوسال بعد از دیپلم در دبیرستان می شود گرفت.

ثبت کننده پویش که خودش با دیپلم وارد حوزه علمیه شده است مدعی است که می توانست بعد از دیپلم با دوسال اضافه درس خواندن فوق دیپلمش را بگیرد.

او روند قانون گذاری تطبیق مدرک حوزوی به کلاسیک را نا عادلانه دانست و افزود: بعد از هشت سال درس خواندن در حوزه تازه مدرک لیسانس معادل مدرک حوزوی می شود.

ثبت کننده پویش افزود: مدرک فوق دیپلم در حوزه علمیه معادل با سطح اول حوزه، دروس مقدماتی است که به طور عادی، 6 سال (از پایه اول تا پایه ششم) طول می کشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| فرایند تطبیق مدرک حوزوی به کلاسیک عادلانه نیست

فارس من| فرایند تطبیق مدرک حوزوی به کلاسیک عادلانه نیست